Dineu cu prosti afis faradata2

Dineu cu prosti - Alba Iulia

Horatiu Malaele e François. François e artizan de poduri din bete de chibrit, barbat parasit de nevasta si prost cu spume. Actorul e ca o pastila efervescenta zvarlita-n apa: aruncat pe scena, sfaraie. Daca dupa o gafa a lui François te astepti, din clipa-n clipa, sa dea iar cu bata-n balta de mama focului, nu te inseli. O s-o tranteasca mult, mult mai rau! Pana cand o sa te doara pieptul de atata ras. Insa pe fundul baltii in care prostul loveste, naiv si sistematic totodata, cu bata, se ascund profunzimi subtile, pe care bine-ar fi sa nu le scapi din vedere. Nu ca altminteri Dineul... n-ar fi delicios!

 

Dineu cu Prosti, pe 31 Martie 2020, ora 19:00 la Casa de Cultura Alba Iulia

 
Peste fundatiile scriptice bine legate vine in regia impecabila a lui Ion Caramitru, suflul desavarsit al unei distributii cum nu se putea mai nimerite:

 

  • Horatiu Malaele in rolul prostului trist si binevoitor;
  • Ion Caramitru, in rolul editorului versat;
  • Aylin Cadar , amanta betiva si isterica;
  • Alexandru Bindea, portarelul mucalit, care tace si face;
  • Costina Ciuciulica/Teodora Mares, sotia delicata, discreta, dar putin nefericita;
  • Dorin Andone/Tomi Cristin, un om de lume, degajat si
  • Alexandru Georgescu, un medic precaut si categoric.

Dintre ei, prostia aproape inocenta, dar teribila, a lui François rasare senina, cu o gratie burlesca. Horatiu Malaele a pus carne cu o migala desavarsita pe scheletul personajului lui Francis Veber, probabil cu aceeasi scrupulozitate cu care François plamadea poduri din bete de chibrit.

 

E vorba despre o joaca de oameni mari. Un grup de intelectuali, sastisiti de viata pariziana, se tine de sotii: in fiecare miercuri seara se intalnesc pentru un dineu cu prosti. Adica fiecare dintre ei, dupa ce a scotocit dupa cel mai prost dintre prosti, dupa ce i-a intocmit cu meticulozitate dosarul, isi aduce la intalnirea simandicoasa exemplarul.

Schema e simpla. Acum, cine crede ca mergand la piesa va asista la o atare cina delicioasa, uita ca piesa de teatru, ca si scenariul de film, nu se simte bine pana cand nu are o ruptura de nivel. De data aceasta, ruptura de nivel era cat pe ce sa fie de coloana, pentru ca editorul Pierre, in sufrageria caruia ne aflam, sufera nitam-nisam o criza de sciatica. Ramane incremenit. De sale. Si in proiect. Pentru ca miercurea asta n-o sa mai fie niciun dineu!

 

Recomandarea doctorului e mai degraba o porunca, iar Pierre, oblojit, indoit, necajit, nu poate decat sa il asculte. Dar ce te faci, ca prostul lui de saptamana aceasta e deja pe drum! Odata ajuns la resedinta editorului, gafele lui François curg suvoi, cu inocenta si seninatatea autorului lor, provocand cele mai hilare, spumoase si tragi-comice incurcaturi: nevasta pleaca de-acasa; incercarile sotului de a o recupera sunt date de gol fata de cel mai mare rival al sau (si presupus amant al delicatei doamne); amanta betiva, isterica si iubitoare de caini e data in vileag; portarelul aterizeaza zgomotos fix in baia unde erau ascunse obiectele valoroase; se cade, (se) doare, se spumega, se sufera, se tipa, se gafeaza; se rastoarna tot.

 

Insa dincolo de tot amuzamentul, in comedie se infige cate-o sulita de tragic.

 

In spatele prostului de menajerie de ascund drama, tristetea. Astfel incat, dupa ce te-ai zguduit de ras o ora si jumatate, te trec fiori pe sira spinarii cand François, care se prinde in final de schema, rosteste cu lacrimile-n gat si cu un tragism de care nu l-ai crede in stare pe un gogoman ca el: "Sa va ganditi de 1.000 de ori inainte sa spuneti despre cineva ca este prost!".



Lectia adevarata o incaseaza tocmai cei care se credeau geniali: "De doua ore primesc palma dupa palma. Ati reusit sa-i razbunati pe toti prostii, de la toate dineurile!”

 

BILETE DISPONIBILE
In acest moment nu sunt bilete disponibile.
© Copyright Ticket Technologies 2024. Toate drepturile rezervate.